zondag 12 februari 2017

Marketingplan voor Kunstuitleen Alkmaar

Hoe wek je de interesse van mensen die geen direct belang hebben bij je boodschap? 
Hoe zet je mensen in beweging, laat je ze van hun stoel of bank af komen, door weer en wind naar je toe komen om iets bij te wonen dat je hebt georganiseerd?
Dat is een goede vraag en de opdracht die ik kreeg van Kunstuitleen Alkmaar. 

Er zijn bezoekers, er is een klantenbestand, er is een FB, Instagram, website, nieuwsbrief, uitnodigingskaarten…. En toch blijft het aantal bezoekers dat naar een opening van een tentoonstelling komt, of een lezing bijwoont, achter. Of, het zouden er best méér mogen zijn. Hoe kunnen we dat eens aanpakken? Met die vraag is Lien Miedema bij mij gekomen. 


Voor Kunstuitleen Alkmaar schrijf ik een praktisch marketing plan waarmee ze aan de slag kunnen. Theorie meteen omgezet naar de praktijk. Daar hou ik van. Geen papieren tijger die meteen in de bureaula verdwijnt. Maar een marketingplan waarmee gewerkt kan worden.

Het bestuur van Kunstuitleen Alkmaar:  "Christel van Schagen – tekstwinkeltje – heeft een uitvoerige én op de Kunstuitleen toegesneden notitie geschreven over het te voeren beleid voor communicatie en marketing. De vergadering is daar zeer waarderend over. De gedane suggesties zullen worden uitgewerkt in een activiteitenplan." *
* uit verlag bestuursvergadering Kunstuitleen Alkmaar, mrt 2017

Geen opmerkingen:

Een reactie posten